Lezingen en workshops op maat: rijp zijn voor groep 3

In de eerste jaren van je leven ontwikkelt een kind zich razendsnel: van een baby die nog niet zo veel kan tot een kind dat op zijn 4e naar school gaat en rond zijn 6e/7e begint met lezen en schrijven. In al die jaren is er enorm veel veranderd in de hersenen en in de bewegingen die een kind kan maken. De jaren aan ontwikkeling zorgen ervoor dat een kind neurologisch rijp wordt. Hij leert door te bewegen en ontwikkelt de basisvaardigheden voor de cognitieve vakken op school.

Een belangrijke vraag die leerkrachten zich steeds vaker stellen: wanneer is het kind eraan toe om echt te beginnen met leren? Welke basisvaardigheden moet hij onder de knie hebben wil hij goed kunnen snappen hoe rekenen werkt? Welke vaardigheden heeft hij nodig om bijvoorbeeld tot lezen en schrijven te komen? Welke ontwikkelingen gaan daar eigenlijk allemaal aan vooraf? De neurogische verbindingen voor veel vaardigheden voor later ontwikkelen zich al in het eerste jaar van je leven.

Om goed te kunnen beoordelen wanneer een kind rijp is voor groep 3, is het goed om deze basis te kennen.

In een lezing of workshop op maat vertel ik jullie waaraan je kunt zien of een kind de basisvaardigheden heeft ontwikkeld om goed tot leren te komen. Door dit op tijd op te merken, kun je een heleboel leerproblemen voor zijn. Ik geef je tijdens de lezing ook al wat tips over hoe je zelf in de klas bezig kunt zijn om kinderen neurologisch te laten rijpen.

Meer weten? Neem contact met me op via burolein@gmail.com of 0645564510.