Wie is…

 

 

Wie ben ik?

Mijn naam is Marjolein Bröring. Ik woon samen met mijn vriend en onze 4 kinderen in Ommen.

In 2011 ben ik voor mezelf begonnen in het begeleiden van kinderen met leerproblemen onder de naam Bröring Coaching. In eerste instantie richte ik me eerst op de kinderen die vastliepen in het onderwijs omdat zij een sterker visueel (beeld) informatieverwerkingssysteem hadden in plaats van het auditieve (gehoor) informatiesysteem welke scholen het meeste aanspreken.Oftewel: de zogenaamde beelddenkers. Voor mij een weg van herkenning. Ook ik was vroeger iemand die door een andere leerstijl steeds opbotste tegen het onderwijssysteem van ons talige onderwijs. Nadat ik de pabo had gedaan, wilde ik meer weten over deze leerstijl en ben de cursus ‘Ik leer anders’ van Agnes Oosterveen gaan volgen.  Ik wilde weten hoe het kwam dat er toch steeds kinderen waren die bleven vastlopen in het onderwijs. Waar er niet uit kwam wat er duidelijk toch wel in zat. Het begin van de gróte puzzel die ik nu nog steeds al lerende aan het invullen ben. Ik ging psychologie studeren aan de Open Universiteit, omdat ik meer wilde weten over de werking van de hersenen.

Ik kwam in aanraking met verschillende methodes voor kinderen die visueel-belevingsgericht leren, onder andere JAMARA rekenen en de training Ik leer anders. Ik las veel boeken over dit onderwerp en merkte dat eigenlijk álle kinderen beter informatie tot zich nemen als er meerdere zintuigen werden aangesproken. Zo merkte ik ook dat niet iedereen hetzelfde leert, maar dat dat bij iedereen anders kan zijn. Ook bewegend leren is een must. Kinderen die tafels niet automatiseren laten bewegen tijdens het oefenen kan een hoop verschil maken.

Ook ben ik cursussen op het gebied van ruimtelijk zicht en inzicht gaan volgen bij CNLS – Centrum voor Nieuwe Leerstrategieën. Daar leerde ik ook hoe belangrijk het is dat je een goed ontwikkeld zicht hebt om de informatie die je ziet via je ogen ook daadwerkelijk te verwerken. Zo leerde ik dat veel mensen met een diagnose ADHD of dyslexie een minder goede oogsamenwerking hebben dan zou moeten. Je zicht bepaalt je ruimtelijk inzicht. Heel belangrijk dus.

In 2013 is mijn praktijk voor onderwijsondersteuning verder gegaan onder de naam Buro Lein. Vanaf 2013 ben ik vele malen breder gaan werken. Ik ben op zoek gegaan naar methodes die werken vanuit de basis van het kind. Wat heeft een kind nodig om tot leren te komen? Wat heeft een mens nodig om tot ontwikkeling te komen? Wat zijn voor kinderen motorisch en mentaal gezien voorwaarden waar zij aan ‘moeten’ voldoen om te kunnen functioneren op school? Wat hebben volwassenen nodig om veilig in de wereld te kunnen staan?

Na een eendaagse workshop gevolgd te hebben van de INPP (Institute for Neuro-Psychology) werd ik in de wereld van de reflexintegratie getrokken. Ik had wel eens gehoord van reflexen in de babytijd, maar had er geen idee van dat reflexen op latere leeftijd voor zoveel ellende zouden kunnen zorgen. Geboeid door deze theorie ging ik op zoek naar meer. Ik kwam in aanraking met de Masgutovamethode (MNRI): neurosensomotorische reflexintegratie. Een methode die echt naar de basis van de ontwikkeling gaat en ervoor zorgt dat mensen zich weer veilig kunnen voelen, zich motorisch en mentaal verder kunnen ontwikkelen. In 2014 volgde ik mijn eerste cursus aan het instituut van SMEI (Svetlana Masgutova Eductional Centre) door het volgen van de eerste cursus DPRI (Dynamic and Postural Reflexintegration). Sindsdien is mijn manier van werken totaal veranderd. Momenteel ben ik in opleiding bij het SMEI  als Core Specialist in Training om meer en meer te leren over deze ontzettend boeiende methode. Ook volg ik andere soorten van reflexintegratie, zoals de modules van RMT (Rhytmic Movement Training). Steeds meer merk ik hoe essentieel het is om bij problemen terug te gaan naar de basis.

In 2015-2016 heb ik de opleiding ‘Psychomotoriek en Remedial Teaching’ in Belgie afgerond. Een opleiding die veel verder kijkt dan onze reguliere opleidingen. Hier heb ik ontzettend veel geleerd over motorische fases in de ontwikkeling van het kind en hoe je hier het beste bij aan kunt sluiten.

Mijn missie:

  • Mensen weer in hun kracht zetten
  • Mensen laten ervaren dat het ook ‘anders’ kan. Elk mens is uniek en het is zelden dat mensen in een standaard protocol passen. Graag onderzoek ik met hen hoe zij de klachten die zij ervaren kunnen verminderen
  • Kinderen laten voelen dat ze niet ‘dom’ zijn, maar ze leren hoe aan te sluiten bij hun manier van leren.
  • Problemen aanpakken bij de oorzaak!

Mijn Linkedinpagina vind je hier